Assymetrisk överföring, linjebredd, frekvensband ?!?!!


Öööh. Idag skrev jag kontrakt. Heltid på Bredbandsbolaget tills i jul. När jag kom upp til kontoret fick jag gå in och sätta mig i ett stort konferansrum där en liten turk sitter med en kaffekopp i handen. Rummet är fyllt av tysthet.

Killen säger; jahapp...
Jag säger; ja.........
Killen säger: Så hur länge har du jobbat med datorer?
Jag säger; ehe.. mm asså jag har inte gjort de.. eller.. aa jag har nyss tagit studenten...
Killen tittat på mig som att jag är dum i huvet och säger; mhm..
Jag säger; själv då?
Killen; Ja,, jag har programerat åt onoff och sen har jag jobbat några år åt spix.. (blabla nått) några år och.... blabla

Efter detta blir rummet sjukt tyst igen och jag sörplar lite ur min kopp. Det kommer in en till kille som ser ut att ha ägnat 3 år på John bauergymnasiet.. en till likadan kille.. och en till. Sedan en lite äldre kille, och två som verkar vara rätt normala. Nu sitter vi där, 8 personer i ett knäpptyst rum och sörplar ur kaffemuggarna. Turkkillen säger.. jaha.. är det någon som har arbetat med datorer innan? och alla börjar mummla lite sedan drar han några meningar om prosessorer, assymetrisk överföring, linjebredd, frekvensband och jag sitter där som ett fån och dom andra nickar lite instämmande mot honom. Vad fan gör jag här?!
Men efter att två tjejer kommer in i rummet och börjar babbla om lön, semester och gratis gymkort så börjar jag slappna av. När själva kontraktet ska skrivas försvinner några ur rummet och jag sitter kvar med tre av killarna.. som också dom tyckte att den där turkkillen verkade sjukt överseriös och att dom egentligen inte heller kunde så mkt,, dom hade ju nyss tagit studenter från John bauer där man inte gör ett piss utan mestadels spelar harpan och dricker dr pepper typ.

Såååå.. det blir nog inte så dumt det här ändå.. jag menar hur svårt kan det vara. Att säga till mammor att dom ska starta om modemet eller helt enekelt bara koppla dom vidare till någon annan. - Var god dröj, du kopplas vidare. Kommer att vara min standars replik tror jag.

Lite bilder från vimmelfotograf Johanna i onsdags..

.. okej, vissa var onyktrare än andra..

Nu ska jag äta köttsoppa och tagga för kvällens festligheter! heyooo,, bobobom!

/ m,

Kommentarer
Postat av: disen

snart malin, snart kommer jag som en skimrande ängel och räddar dig från diverse turkar och jb-nördar!!!!

2007-08-07 @ 20:36:12
Postat av: Anonym

jag väntar jag väntar!!!!!!!!!

2007-08-07 @ 21:31:37
URL: http://www.maiz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0