Jul jul, ståååårlande jul

Ahapp, då var det avklarat. Maten, kalle, paketen, tjatet, tomten osv osv.. nu jobbar jag. Om det är någon fler som undrar så står wep-nyckeln UNDER MODEMET.

Hos familjen Hedlund var inte allt som det brukar vara den 24 december. Som vanligt så klagade pappa på att jag har "tappat bort" alla julskivor med Carola. Peter frågar vad allt på julbordet är och vill veta exakt vilka ingredienser det är för att han ska våga stoppa in det i käften, och det slutade med att han åt prinskorv, potatis och ketchup. Mormor älskar piff och puff och skrattar under hela det inslaget. Mamma försöker hålla stämmningen uppe och om det blir tjaffs över nått blir hon helt överglad och försöker prata om nått annat. Jag blir uttråkad och håller på somna 15 gånger efter att jag slängt i mig så mycket julmat att jag dör.

Det som var anorlunda var att pappa försökte supa ner mig på alla olika snappsar och likörer (nu när jag inte bor hemma och äger ett körkort anses jag tydligen som vuxen). Det fanns ingen barnglögg = peter som bara är ynka 16år fick bli utan glögg eller klaga på starkvinsglöggen som smakade sur trasa! Morfar saknades. Kisse fick ingen rosett. Vi slapp spela nått töntigt sällskapsspel (eftersom peter fick guitar hero). Jag och S for på en spännande utflykt. Pappa klädde ut sig till tomte för att få kramar. Pappa hade två tomteluvor eftersom att han rest ända från nordpolen där det är kallt och man måste köra den trendiga lager-på-lager grejen för att inte frysa öronen av sig.

Mm.. anarrs så. Jag fick bra julklappar eftersom att jag skrivit en vädligt detaljerad önskelista. Jag fattar inte varför alla människor inte kan göra så. Då får man det man vill ha och folk slipper springa okring som galningar för att hitta på ntt kul. Min tavla till björn var nog den bästa julklappen jag bjöd på, eller kanske de turkosa potatis-skrubb handskarna som mormor blev överlycklig över och sa; dom här kan jag ju tillochmed ha när jag ska till stan. Det är ett bra betyg från mormor.

 Sjukt vad julen är överhypad. Okej, det är mysigt och stämmning och lite småkul att umgås med familjen litegran. Men vafan.. det är ingen snö. Inget som riktigt stråååålar.

_______________________________________________________________________________________

Fina bilder Izen, jag fick också uppdraget att duka. Lägger upp bilder på det sen. Då kan vi kolla vem som gjorde snyggast ehe aha ahaa.aaa...:)

Kommentarer
Postat av: Maxime

God Jul Malin! See ya @ home tonight huh.

2007-12-25 @ 15:17:14
URL: http://got2letu.blogg.se
Postat av: Malin

Jag ska till hörne ikväll igen.. men vi es imorgon! :D vart blir det förfest och så? ska ni hänga på hotellrummen?

2007-12-25 @ 17:02:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0