Morgonstund har guld i munn

Jag börjar 07.45. Det är sinnessjukt tidigt och jag orkar inte ens röra fungrarna över tangenterna...

Varje kväll när jag ställer klockan tänker jag; Kankse skulle det vara skönt att duscha imorgonbitti, och äta frukost, min goda guldmüsli. Sen får jag inte glömma att jag ska ta med mig matlådan. Sen vill jag ju hinna sminka mig, och kanske titta lite på tv. 06.55, spara alarm.

Varje morgon ser ut såhär; ca 07:28 springer Ian eller Disa in i mitt rum, bussen går om 7 minuter. Min hjärna reagerar inte... sedan tänker den, aldrig i livet att jag kliver upp. Sedan tänker den på jobbiga morgonsamtal som ger rysningar i ryggraden "Hej Malin, det är Anneli, du har börjat" eller panikkänslan när man spärrar upp ögonen och inte vet varför man vaknar eller vad man ska göra och upptäcker att man försovit sig. En osynlig jättestor monsterhand drar mig i näsan upp i sittande läge. Huvudet snurrar. Vad ska jag ha på mig? blicken går över rummet. Golvet är täckt av kläder. Fan. Letandet efter ett par ohåliga strumpybyxor börjar och... fan, nu går den om 4 minuter. Ian är klar. Slänger på mig nådot äckligt luddigt som blivit luddigt för att det varit i kontakt med min vita luddmatta. Skor på. Hm, nått som jag ska ta med mig, äh. Springer förbi spegeln i hallen.. uuuhh. Hissen är seg. Jag kommenterar att det är iskallt och Ian håller med. Precis när vi kommer ut på storvägen kommer bussen. I tystnad sitter vi som två lurvhåriga zombies. Kliver av bussen. Klagar på att det suger att jobba. Sedan sitter jag här. Ska logga in på 358 olika program med olika lösenord till alla. Mina händer orkar inte smattra snabbt. Skrver bara med höger hand. Hämtar äckligt automatkaffe och dagen är igång. Inte hjärnan förrens kring 10tiden.

Att man aldrig lär sig. Det är helt idiotiskt egentligen. Inte en ynka, enstaka gång i hela mitt liv har jag duschat på morgonen. Frukost har jag ätit när mamma har ställt fram en macka på bordet som jag äter springandes till bussen. Och hur jävla många gånger har jag inte glömt matlådan och blivit arg över att jag behöver slösa pengar på äcklig, slemmig micromat från hk. Det finns inte en ynka lite minipluttig gång då jag sett på tv på morgonen och smink och hårfixning är så gott som obefintligt. Vad tror jag egentligen när jag ställer klockan?! Morgonstund har aldrig guld i mun och verkligen aldrig min goda guld müsli.


Kommentarer
Postat av: Livscoachen

Vad ska jag säga, vad troru själv är orsaken att du inte kan sova? 9 fall av 10 får jag svaret att man är stressad Maiz 19år! Okej, Maiz om du inte är stressad, sover du bättre! okej! hade du nå problem eller inte?
Nä bra! Sluta gnäll! ta en varm choklad och njut för imorrn har du canser! Antingen kan du sova eller så kan du inte! Herregud! Borra ner handen i en chipspåse och dunka in diehard så börjar du ju andas med magen av dig själv! YippieKayyey MF så kanske polletten trillar ner!

2008-02-14 @ 15:56:01
Postat av: Malin

:D

2008-02-14 @ 20:43:09
Postat av: elsa

det finns verkligen inget gott på hemköp. pannkakor med sylt är okej typ nån gång ibland. salladerna är ju skitsura och felix eller vilka det nu är har bara jättetorr vegmat. hata frysmat. frysmat suger. jag kommer säkert köpa frysmat imorn.

ps. ställ en påminnelse på mobilen som heter matlåda som är 5 min innan du går ut! det funkar skitbra!

2008-02-14 @ 23:08:35
URL: http://elsas.webblogg.se
Postat av: Maxime

vilket rolit sammanträffande att både du och jag skriver om uppvaknande idag, och inte lite rolit att vi ibland har det lika jävligt. vad ska vi ta oss till malin?

2008-02-14 @ 23:53:53
URL: http://got2letu.blogg.se
Postat av: Malin

Elsen: Ja, alarm kanske borde lösa problemet, niice! och ja, frysmat är överskattat som in i tusan! mjöligt och jävligt. Men precis, plättarna brukar fungera ibland men då får man räkna med kramp i magen 1 timme!

Maxen: Ja,, nästa natt ska jag sova med dig så kan vi mysa på morgonen!

2008-02-15 @ 11:37:30
URL: http://maiz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0