kräka

Jag har gjort tomatsoppa idag. Vilket skämt! Till en början gick det bra, jag hade dock inte alla ingredienser så jag skippade typ häften och improviserade lite, men det brukar ju gå bra? Första helvettesgrejen var att när jag rev blomkål som for överallt, hur jag än bar mig åt flög det bara, i mitt ansikte, på golvet på plattorna.. ja i hela köket. Jag hade ingen bra kniv för löken så det tog seriöst tio minuter att hacka två lökar och tårarna bara rann!

Efter lite suck och stön gick det ett tag då allt flöt på, jag la ner allt i en kastrull och lämnade det för att börja koka. När jag gick tillbaka hade det såklart börjat sprättkoka så det var tomatfläckar ÖVERALLT! Det kanske inte låter som total katastrof, men....det var nära..det var faan nära..!! Sen skulle jag i alla fall mixa skiten och jag var sämst på att hälla över det till mixern, missade och fick på handen. Det var ju såklart svinvarmt så jag ryckte undan handen och spillde ännu mer.

Jag var så jäääävla arg.. jag visste inte var jag skulle göra av all ilska så jag tog ut det på vridknappen på mixern. Jag verkligen tryckte och vred det hårdaste jag kunde under total tystnad och ihop snurpt anusmun.. det hjälpte ju säkert jättemycket,

Jag lugnade ner mig lite och väntade på att det skulle mixas klart. Sen.....nu....nu ni... när jag öppnar mixern!! när jag öppnar mixerjäveln!! blir det nåt jävla tryck som släpper och jag får halva soppan i ansiktet!!! alltså....... kan du tänka dig hur det kändes? som en varm vitlöksdoftande jävla käftsmäll.!!! trots det varma stänket krystade jag ändå fram ett litet dödamiglångsamthärochnufniss...det var ju trots allt ganska kul. Jag har ingen aning om vart det gick snett.. ville soppan jävlas med mig för jag inte hade rätt ingredienser? Tycker mixern att det skulle vara lite kul att spy mig i ansiktet? Eller är jag bara allmänt sämst på att göra soppa..? Efter detta hällde jag, nästan skamset, upp soppan i en JÄTTEFUL skål.. jaha det var det,nu var det klart eller?.. blodig spya!! ... jag var jätteledsen och stod och tittade på min fula spysoppa ett tag.. och tog snyfftande upp en fin silversked och la i... det blev finare och jag blev aningen gladare... Jag blev dock positivt överraskad när jag smakade på mästerverket.. det var faktiskt ganska gott!




/ Iza

Kommentarer
Postat av: Maxime

hahaha, det här var kanske det roligaste jag läst på länge!

2008-03-06 @ 00:37:13
URL: http://got2letu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0